آیا پخش کنندگان فیلم های قاچاق ویروسی هستند ?؟
این وب سایت توسط احمد عینی زاده درست شده است
تاریخ : چهار شنبه 15 / 2 / 1393
نویسنده : احمد عینی زاده
ادعای یک موسسه مدافع حق کپی رایت مبنی بر این که ٩٧ درصد از وب سایت هایی که فیلم های قاچاق را به صورت غیرمجاز عرضه می کنند آلوده به بدافزارهای مخرب هستند با تردید مواجه شده است. به گزارش وب سایت Nakedsecurity موسسه ای که خودش را به نام »موسسه آموزش مصرف کنندگان در صنعت ویدیو، فیلم، تلویزیون و رادیو با تاکید بر ترویج ارزش احترام به حق کپی رایت و خلاقیت« معرفی می کند، این مطالعه را منتشر کرده است. این گزارش توسط یک تیم کوچک تحقیقاتی انجام شده است اما نام های بزرگی چون آمازون، سونی، بی بی سی جهانی و استودیوهای فیلم سازی یونیورسال و پارامونت از آن حمایت کرده اند. این گزارش را برخی ناظرانگمراه کننده، مغرضانه و هدف دار خوانده اند که از آمارهای خاص و با اهداف غیر پژوهشی استفاده شده است اما یافته های این گزارش توسط مرکز ملی گزارش کلاهبرداری و جرایم اینترنتی انگلستانمورد حمایت و تایید قرار گرفته است. یک مطالعه موازی دیگر نشان می دهد که ٣٩ درصد از کسانی که از وب سایت های ناقض حق کپی رایت بازدید کرده اند به عمد یا غیرعمد توسط پاپ -آپ های تبلیغاتی اذیت شده اند و رقمی بین ٢٨ تا ٣٢ درصد مورد حمله بدافزارهای مخرب قرار گرفته اند. همین مطالعه نشان می دهد اطلاعات شخصی ٢٠ درصد از افرادی که به این سایت ها سرزده اند یا از دست رفته است و یا به سرقت رفته است. این پژوهش ظاهرا بر ٣٠ وب سایت ناقض حق کپی رایت متمرکز بوده است که بیشتر بازدید کننده های آن ها کاربران بریتانیایی اینترنت هستند. مشخص نیست این ٣٠ وب سایت، دقیقا چه وب سایت هایی هستند اما بر اساس گزارش منتشر شده، داده های مربوط به این وب سایت ها بر اساس اطلاعات به دست آمده از آلکسا، وب سایت متعلق به آمازون، به دست آمده است. اعلام نکردن نام وب سایت هایی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته اند کمی سوال برانگیز است. در عمل ممکن است بسیاری از وب سایت ها غیر عمد و یا به طور استثنایی در مواردی حق کپی رایت را نقض کرده باشند. این حتی در مورد وب سایت های بزرگ و معروف هم اتفاق می افتد. برای نمونه هم یوتیوب و هم ویکی پیدیا غالبا به دلیل نقض حق کپی رایت، محتوایی را که کاربر خاصی روی وب سایت شان بارگذاری کرده برداشته و حذف می کنند. جزییات ذکر شده در گزارش هم سوال برانگیز است، کلمات و اصطلاحاتی چون تروجان، ویروس، روت کیت و تقلب در کارت اعتباری بارها در گزارش ذکر شده اما هیچ توضیحی برای تعریف این اصطلاحات نیامده است و معلوم نیست هر اصطلاحی در چه معنایی به کار رفته است. هنگامی که روی تعاریف توافقی وجود نداشته باشد، هم پاسخ دهنده به نظر سنجی و هم پژوهش گری که نتایج را تحلیل می کنند دچار اشتباه می شوند. در این شرایط، نتایج چندان معتبر نبوده و نمی توان بر اساس آن ها سخن گفت. بنا بر آن چه در تحقیق آمده است، رایج ترین نوع بدافزاری که در ١٠ وب سایت از ٣٠ وب سایت مورد مطالعه یافت شد بدافزاری بود که تبلیغات ناخواسته را پاپ-آپ می کرد. بدون جزییات بیشتر، این تنها می تواند پاپ-آپ هایی باشد که به وسیله وب سایت نمایش داده می شود یا اپلیکیشن تبلیغاتی باشد که همه جا می توان آن را یافت. اکنون در دنیای دیجیتال بیشتر وب سایت ها برای تامین درآمد و ادامه دادن به این تبلیغات نیازمند هستند. انتقاد جدی می تواند وقتی طرح شود که با کلیک کردن یک آیکون مشخص مثلا برای باز کردن یا دانلود کردن یک برنامه، محتوای ناخواسته بالا بیایید و در واقع آن آیکون کاربر را بفریبد. اما در هر حال مواجه شدن با گونه ای از تبلیغات هزینه ای است که ما باید برای استفاده از خدمات مجانی پرداخت کنیم. اما با توسل به روش های ناشیانه و مطالعه غیرعلمی دشوار بتوان نظر کسی را عوض کرد و یا برای جلب نظر مردم برای حمایت از حق کپی رایت کار چندانی کرد! هشدارهای گمراه کننده و غیردقیق نمی تواند تاثیری در رای مردم بگذارد و نظر موافق آن ها را جلب کند. برای همراه کردن مردم باید مردم از خطرات واقعی و دقیقی که آن ها را تهدید می کند آگاه شوند و هشدارها با شواهد دقیق، موردی و روشن حمایت شوند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نشر آثار احمد عینی زاده #ibodi #ahmadeinizadeh